[MD-sorular] Q x Q x Q x Q x ....

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
24 Nis 2007 Sal 00:34:04 EEST

 > Eger vektor uzayinin kardinalitesi cismin kardinalitesinden daha buyukse,
 > vektor uzayinin boyutu kendi kardinalitesine esittir.

 Cisim F, vektör uzayımız da V = F^alfa olsun.
 F'nin kardinalitesini de aynen F ile göstereceğim.

 Yukarıdaki argümanın aynısından 2^alfa =< dim V =<F^alfa
 eşitsizliklerini elde ederiz.
 Şimdi ne zaman 2^alfa = F^alfa diye bakıyoruz.
 Kardinaller sayısı sayfa 50 teorem 15 diyor ki; Eğer F =< 2^alfa ise o
 zaman F^alfa = 2^alfa eşitliği geçerli.
 Demek ki F < F^alfa eşitsizliğini varsayıp, bir şekilde F =< 2^alfa'yı
 kanıtlamak gerekiyor.
 Kendi başına da ilginç bir soru.
 Ancak tıkandım. (gerekli tüm kardinaliteleri sonsuz alabiliriz sorun
 değil, sonlu durum zaten ilginç değil.)