[MD-sorular] Dünyadaki bütün bilgisayarların hesap makineleri hatalıdır

burak yildiz yildiz_burak at yahoo.com
26 Nis 2007 Per 21:21:09 EEST

'Dunyadaki "butun" bilgisayarlarin hesap makinalari hatalidir' cumlesini kurarken matematik egitimi almis olabileceginizden suphe ettim cunku "butun" kelimesi matematikte biraz tehlikeli bir kelimedir.

  internette bir kac dakika arama yapinca goruyorsunuz ki 0^0=1 ifadesi Windows ve Mac OS hesap makinelerinde bir kabullenme olarak alinmis. Nedenini bilmiyorum ama bununla ilgili uzun bir tartismayi asagidaki linkte bulabilirsiniz.

  http://planetmath.org/encyclopedia/WindowsCalculator.html

  Burak Yildiz

Ozan Hasimi OKTAR <javaquant at lycos.com> wrote:
  Dünyadaki bütün bilgisayarların hesap makineleri hatalıdır
Bilgisayarlar hakkında araştırmalar yaparken herhangibir bilgisayarın donatılarındaki hesap makinesinin bilimsel bölümündeki x^y formülünün hatalı işlem yaptığını ve bu işlem hatasının bütün dünyadaki bilgisayarlarda varolduğunu keşfettim.

Bilgisayarın hesap makinesinin bilimsel bölümündeki
x^y fonksiyonunu 0^0 için kullandığımda 1 sonucunu vermektedir.
Fakat aynı işlemi Excell programında yaptığımda #SAYI! hatası vermektedir.
Gerçekte 0^0 işleminin sonucu matematikte belirsizliktir .
Excell programı doğru sonucu vermektedir.

Konu hakkındaki bütün denemelerim aynı sonucu vermektedir.

Saygılarımla

ozan hasimi oktar