Re: [MD-sorular] Dünyadaki bütün bilgisayarların hesap makineleri hatalıdır

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
26 Nis 2007 Per 21:54:27 EEST

Yeryüzündeki tüm hesap makinesi ve bilgisayarların programlarının
hatalı olduğuna nasıl kanaat getirdiniz anlamadım.
Ben hesap makineme koydum 0^0 hatalı verdi.
Üstelik excel de vermiş hatayı. Bu eder "hatasız" iki hesap makinesi.
Ayrıca y'yi tamsayı aldığım zaman gözlemlediğim kadarıyla çarpma
işlemi ne kadar doğruysa o kadar doğru bir sonuç veriyor x^y.
Hem x hem de y doğal sayı olduğunda ise hatasız sonuç veiyor (işlem
kapasitesini aşmadığınız müddetçe)
Tüm hesap makineleri hatalıdır tabii ki işlem kapasiteleri sınırlı
olduğundan ve sonsuz duyarlılıkta hesap yapamadıklarından. Belli bir
yerde keserler işlemlerini.
Yani 0^0'ın hesap makinesinin hafızasına nasıl kodlandığından çok daha
temel bir kusura sahiptir hesap makineleri. İlki sadece basit bir
if x = 0 & y = 0
         error ( ' 0^0 is not defined ' );
end
kodu ile halledilebilecekken ikincisi bilgisayarlar sonlu oldukları
müddetçe var olacak bir hatadır.