[MD-sorular] rasyonellerin sayilabilirligi

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
27 Nis 2007 Cum 10:44:05 EEST

Butun bunlarin yaniti oldukca kolaydir ve hepsi MD'de vardir. Siralama adli
kapak konulu sayiya bakin.

"rasyonel sayilar kumesi Q ile dogal sayilar kumesi N arasinda bir esleme
var demek galiba" Evet. Kardinaller sayisina bakin.

"Q ile N arasinda, siralamayi koruyan bir esleme var midir?" Yok cunku
"mesela N'de bir en kucuk sayi var. Q'da yok"

"Q ile tamsayilar kumesi Z arasinda siralamayi koruyan bir esleme var
midir?" Yoktur. "Q'nun "dense" olmasindan kaynaklaniyor"

"Yani Q'nun sayilabilir olmasinin pratikte bir faydasi bir uygulamasi var
midir?" Vardir mutlaka...

Ali

  _____