[MD-sorular] Beraber bir şeyler yapalım: kitap...

Ali İlik aliilik at gmail.com
29 Nis 2007 Paz 03:28:33 EEST

Arkadaşlar,

Hep beraber bir şeyler yapalım. Bir taslak hazırladım. Önerileriniz neler?

Bir kitap projesi. TMD'nin hazırladığı kitaplar gibi sağlam bir kitap olur
mu bilmem.

Düşüncelerim şu şekilde:

-Bir kişi en fazla bir tane yazı yazsa...
-Her yazı en az 2, en fazla 5 sayfa olsa...
-Herkes yazısını 1 Eylül 2008'e kadar yazmış olsa...

Bu maildeki "ortaklaşa yazmak" kavramının haricindeki tüm önerilerimin
değişmesine, değiştirilmesine saygı duyarım.

Ortaklaşa yazmak böyle bir projeyi dile getirmemin en önemli nedenlerinden.

Dileyenler bir konu seçse ve o konu hakkında 1 Eylül 2008'e kadar yazısını
tamamlasa... Yazısını yazan da tartışma listesine gönderse...
Ama... Herkes en iyi bildiği konuda yazsa...

Birden fazla kişinin aynı konuyu seçmesi durumunda, o yazılar arasından bir
tanesini beraber belirlesek şu olsun diye.

Ya da bir derlemesini yapsak aynı konuda yazılan yazıların...

Amaç:

-Ülkemizin en önemli matematik platformlarından biri olan md sorular
list'deki bizlerin "yazı yazma" konusunda kendimizi geliştirmemiz.
-Vesayre..

Kitabın tüm geliri (kabul edilirse) MD'ye bağışlansa...

 Somut bir başlangıç olması için hazırladığım ekteki dosyayı bir taslak
olarak düşünebiliriz. Konu önerisi olan varsa yazsa...

İçerik listesinin son şeklini belirleriz...

Ya da...

"Hiç bu tarz hareketlere gerek yok Mayk! Vizelerine, finallerine çalış!"
"Git MD'nin okumadığın sayılarını oku!"

mu diyorsunuz?

Semih kardeşim bir bakıverseydin (bu öneriye) yaaaaa! Acil de...;)
(Gözlerinden öpüyorum Semih.)

 Böyle bir kitabı tek başıma yazacak bilgim yok. Bilgim olsaydı bile, şu
anda matematik öğrenmeye daha çok vakit ayırmaya çalışıyorum.

İçinden bir yazıyı yazabilirim. Mesela, farklı üniversitelerde, değişik
ortamlarda içinde bulunduğum için: matematik topluluklarıyla ilgili
tecrübelerimi aktarabilirim.

Ha unutmadan, kitabın ismini "Matematik Ne Değildir?" olarak düşündüm. Ama
demokrasi gereği, kitabın ismini de ortaklaşa gerçekleştiririz. Zira bir
şeyin ne olduğundan bahsetmenin iki yolu vardır: Birincisi o şeyin ne
olduğundan bahsetmek, ikincisi de ne olmadığından. Matematiğin ne
olmadığından bahsetmeyi başarabilirsek, matematiğin ne olduğuna dair bir
fikir de vermiş oluruz okura. Hem ilginç bir isim olur.

Ha tabi danışmanlık yapacak, fikrine başvuracağımız kişiler olmalı. Bu
listede de o bilgi birikimine sahip kişilerden var (kabul ederler mi
bilmiyorum)... Aklıma hemen 3 kişi geldi mesela: Ali Nesin, E. Mehmet Kıral
ve Zafer Ercan.