[MD-sorular] Matematik ve Seks

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
16 Ağu 2007 Per 11:02:14 EEST

Arkadaslar bir seyi gozardi ediyoruz.
Istatiksel bulgularin elestirilmesinin odak noktasi aslinda arastirmanin
sonuclarinin matematiksel olarak dogru olup olmamasi degil, sosyolojik
cikarimlar.
1) Belli ki ortalamayi bulmak istiyorlar ama ortalama ayni cikmali.
2) Sosyolojik acidan sanirim onemli olan Median'dan ziyade standart sapma
(!) yani standard deviation. Erkeklerde standart sapma daha cok oluyor
galiba.