[MD-sorular] yakinsaklik sorusu

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
26 Ağu 2007 Paz 17:03:27 EEST

Evet ornegin bir geometrik diziyi dusunursek baska sayilara da
yakinsayabiliyor. Herhangi bir sayiya yakinsayabilecegini gostermeyi
beceremedim. Baska bir soru geldi aklima, yanitini bulamadim. Aslinda pek
ilgili degil galiba ama sirf beyin jimnastigi olsun diye yazayim buraya:

--  (x_n) yakinsak bir dizi olsun, limiti de 0 olsun. Pozitif de olsun, yani
her n icin x_n > 0 olsun. (a_N) dizileri, (x_n) dizisinin ilk N terimini
attigimizda buldugumuz alt diziler olsun, N > 0 her tamsayi icin. Bu (a_N)
dizilerinin hicbiri monoton olmayabilir mi? En az biri monoton mudur? Tabii
en az biri monotonsa zaten monoton olmayan sonlu sayida a_N olmali, yani
bana oyle geldi.

Umarim anlatabilmisimdir. Dusununce en az biri monotondur gibi duruyor ama
kanitlayamadim, ne kadar ugrassam kanitlayamam da sanirim. Tabii belki de
cok kolaydir, ben becerememisimdir.

Kerem