Re: [MD-sorular] homeomorfizm olmayan fonksiyon ve çokgen sorusu

Ali İlik aliilik at gmail.com
1 Ara 2007 Cmt 03:31:15 EET

Teşekkürler. X'in her alt kümesi açıksa X'ten Y'ye giden her fonksiyon süreklidir. Çünkü Y'deki her açığın önimgesi X'in bir elemanıdır ve X'in elemanları açık kümeler, evet. Ve f'i Y'de açık olmayan bir kümeye götürmek f^{-1}'i süreksiz yapıyor. Tamam, anladım. Kilit nokta buymuş. Bu tarz bir cinlik lazımdı zaten çözüm için.

M.K. demiş ki: "Hatta Y'nin tıkız olmasını, Bir metrik uzaydan tıkız bir metrik uzaya sürekli 1-1 örten sürekli
bir fonksiyonun tersi sürekli olmak zorunda değildir diye
okuyabilirsiniz."

Y kompakt değilse, X'ten Y'ye varan sürekli, birebir ve örten her fonksiyonun tersi de sürekli midir yani??

Homeomorfizm kompaktlığı koruyor evet. Kompaktlık bir metrik değişmezidir yani. Buralarda dolaşıyor sanırım kastın ama anlayamadım. Yani dediğini anladım; evet Y kompaktsa f: X-Y fonksiyonu homeomorfizm olmak zorunda değil. Niye olsun ki sırf Y kompakt diye... Y kompakt değilse de öyle bir mecburiyeti yok. "...olmasını...diye okuyabilirsiniz" bu cümle kalıbından kastını anlayamadım.