[MD-sorular] Rv: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 84, Konu 4

Ahmet Delil ahmet.delil at bayar.edu.tr
3 Ara 2007 Pzt 05:50:52 EET

Merhaba,
Her gün gelen mesajlarma bakar, MD-sorular listesinden mesaj varsa hep aynı
heyecanla ve merakla mesajı okurum. Bunda listeye sürekli katkıda
bulunanların yazdıklarını değerli bulmam rol oynuyor sanırım.

Ali Ilik'in Kerem Altun'un yazdıkları üzerine söylediği sözleri şaşırtıcı ve
ilginç buldugumu söylemek isterim. (Sanki, matematik Ali İlik'in biricik
aşkı da başkası sevemez gibi olmuş :) ) Herkesin düşüncelerini paylaştığı
bir listeyken arada bir azar işitiliyor burada, doğu felsefesinin izleri,
duygusal yanımız öne çıkıyor. Hangi ulusların bilmiyorum ama konuya uygun
iki atasözü, ilkini ingilizlerden duydum:

(1) Evin camdansa komşunun evine taş atma.
(2) Birini başparmağınla işaret ediyorsan, bil ki geri kalan 4 parmak da
seni işaret eder.

Son olarak bizim bir atasözümüz: İğneyi kendine, çuvaldızı arkadaşına batır.
Sabah sabah Ali İlik'i de kırmayı istemem, bu listenin en iyi
araştırmacılarından biri oldugunu düşünüyorum çünkü.

Tartışma ile ilgili kişisel düşüncem:
Tartışma kavram yanılgısından doğuyor galiba.
İngilizcede perpendicular ile orthogonal kelimeleri genellikle farklı
anlamlarda kullanılıyor sanırım. Euclid geometrisinde diklik perpendicular
kavramı (kelimesi) ile verilir, genel vektör uzaylarında ise orthogonal
kavramı ile, türkçede her ikisine de aynı anlamı yüklemişiz. Perpendicular
için "dik olma" yerine
"dik kesişme" demek belki kavram yanılgısını ortadan kaldırır. Vektör
uzaylarında orthogonal (dik) vektörlerden söz ederken bunların "kesişmesi"
sözkonusu değil çünkü.
Selamlar.
Ahmet Delil

Message sent using CBUWebmail 2.2.3