[MD-sorular] Cauchy integral teoremi ve diğerleri VE ŞİRİNCE'YE BİR ÖNERİ

Ali İlik aliilik at gmail.com
12 Ara 2007 Çar 00:11:42 EET

Karmaşık integral kavramını daha iyi anlamak için Cauchy integral teoremi ve sonuçları, homotopik eğri, C-R eşitlikleri, indeks (ref.: dz/(z-z_o)), harmonik eşlenik vb konularla ilgili ilginç örnekler, ilginç sorular, ortalama bir lisans kitabında olmayan ilginç teoremler arıyorum. Direkt teorem, ya da link, kitap-makale adı makbule geçer. Cauchy integral teoremi ve sonuçları çok hoşuma gitti. Mehmet Kıral'ın geçen yaz Şirince'de verdiği dersi videoya çekseydik keşke, şimdi izlesem daha iyi anlardım. Dolayısıyla, ÖNERİ: 2008 ŞİRİNCE YAZ KAMPINDA VERİLEN TÜM DERSLER VİDEODAN İZLERKEN ANLAŞILACAK ŞEKİLDE VİDEOYA ÇEKİLİP, İNTERNETE KONSUN, VATANA MİLLETE HİZMET OLSUN!! MIT YAPIYOR, BİZ NİYE YAPMAYALIM? ÖRNEĞİN ALİ NESİN ÖLMEDEN ÖNCE ONUN ALGEBRA DERSLERİNİ ANLATIŞ BİÇİMİNDEN BU ÜLKE GENÇLİĞİ MAHRUM KALMAMALI, BU NİMETTEN TÜM DÜNYA FAYDALANMALI. PEDAGOJİ, TEKNİK, TAHTAYA VİRGÜLÜNE KADAR EKSİKSİZ YAZMA VS... BÖYLECE YAZ OKULUNDA KATILAMAYAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ DE FAYDALANIR. SÜPER OLUR.

Not: Bu arada kompleks analizle ilgili Turgut Başkan'ın kompleks fonk. teo. adlı kitabı gerçekten çok sade ve çok derin olarak yazılmış, nefis bir türkçe kaynak ve MD'nin matematik diline yakın felsefede bir anlatım içeren yanları çok fazla. Okuru küçümsemiyor, yalın ama derin anlatım vs. Kopmleksle sorunu olanlara şiddetle tavsiye ederim. Türkçe daha iyi bir kompleks kitabı olduğunu sanmıyorum. Bulması biraz zor olabilir. Hah, şurada varmış: http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=99175 Turgut Başkan emekli matematik profesörü. Balıkesir ve Uludağ Üniv'de çalışmış. Şu anki kompleks hocam Osman Bizim'in hocası. Kitapta sulandırma yok, kanıtlar çok güzel, yalın anlaşılır. Ne eksik ne fazla. Yazar, konuyu tam olarak kavramış belli ki. Çünkü hiç halının altına süpürmüyor falanca yerleri.