[MD-sorular] Analiz-1 "limit" sorusu

irem portakal pirem at hotmail.com
23 Ara 2007 Paz 13:33:01 EET

Merhaba,

Sorum hiç öyle ilginç olmasa da çözemeyince bir kere aklıma takıldı mı kolay kolay çıkmıyor.
Hep aynı yerlerde dolandığımdan olsa gerek bir türlü ilerleyemiyorum.Eğer şöyle bi soruya bakıp bana yol gösterebilirseniz sevinirim.

Soru şöyle ki ;

(un) ve (vn) iki dizi olsun. İkisi de n sonsuza giderken 0 a yakınsar.(limit kavramını henüz tanımlamadığımız için limitten bahsedemiyoruz)
Aynı zamanda (vn) dizisi azalan bi dizi.

((un+1)-(un))/((vn+1)-(vn)) n sonsuza giderken reel bir L değerine yakınsıyorsa  un/vn in de aynı durumda aynı L reeline yakınsadığını gösterin.

Teşekkürler.