[MD-sorular] Analiz-1 "limit" sorusu

irem portakal pirem at hotmail.com
23 Ara 2007 Paz 15:47:17 EET

 Evet ,haklısınız karışık bir şekilde anlatmışım derdimi,cahil cahil parantez içinde açıklamalar yapmışım hatta.Limitin biricikliğini,yakınsadığı o reel değerin biricik oldunu da ispatladık halbuki neden limitten bahsedemeyelim!
Sanırım hocamız limitten bahsetmekten kitaptaki işleniş sırası yüzünden çekindi.Kitabımız ingilizce , türkçe terim kullanıp iyice konuyu karıştırmayayım diye bölüm adlarını aynen söylüyorum:
Chapter 3 ; Sequences of Real Numbers , Convergence ( bounded sequences , convergent sequences ,weierstrass-bolzano theorem ,limsup ..)
Chapter 4; Special subsets of R (intervals ,closed sets ,open sets ,hein borel covering theorem..)
Chapter 5 ; Continuity
Chapter 7 ; Limits of Functions.

From: nesin at bilgi.edu.trTo: pirem at hotmail.com; md-sorular at matematikdunyasi.orgSubject: RE: [MD-sorular] Analiz-1 "limit" sorusuDate: Sun, 23 Dec 2007 14:34:51 +0200

Guzel soru ama bir seyi anlamadim.
Limit kavami tanimlanmamis diyorsunuz ama daha once 0’a yakinsamaktan soz etmissiniz. Bununla yetinmeyip soruda yakinsamak kavramini (hem de 2 kez) kullaniyorsunuz.
Yakinsamanin ne demek oldugu biliniyorsa limit de bilinir. (Limitin biricikligini kanitlamak kolay eger sorun buysa).
Ali

From: md-sorular-bounces at matematikdunyasi.org [mailto:md-sorular-bounces at matematikdunyasi.org] On Behalf Of irem portakalSent: Sunday, December 23, 2007 1:33 PMTo: md-sorular at matematikdunyasi.orgSubject: [MD-sorular] Analiz-1 "limit" sorusu

Merhaba, Sorum hiç öyle ilginç olmasa da çözemeyince bir kere aklıma takıldı mı kolay kolay çıkmıyor.Hep aynı yerlerde dolandığımdan olsa gerek bir türlü ilerleyemiyorum.Eğer şöyle bi soruya bakıp bana yol gösterebilirseniz sevinirim. Soru şöyle ki ; (un) ve (vn) iki dizi olsun. İkisi de n sonsuza giderken 0 a yakınsar.(limit kavramını henüz tanımlamadığımız için limitten bahsedemiyoruz)Aynı zamanda (vn) dizisi azalan bi dizi. ((un+1)-(un))/((vn+1)-(vn)) n sonsuza giderken reel bir L değerine yakınsıyorsa  un/vn in de aynı durumda aynı L reeline yakınsadığını gösterin. Teşekkürler.