[MD-sorular] bir teorem

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
25 Ara 2007 Sal 23:44:33 EET

Anladim galiba, tesekkurler. Kolaymis. m sayilamaz sonsuzlukta derken sunu
kastetmistim:

L_sonsuz[0,1] uzayinda bir f_n(x) fonksiyon dizisi alalim. Normu da supremum
olarak tanimlayalim yine. Ya da ornegin L_2[0,1] uzayinda bir fonksiyon
dizisi alip, normu da ic carpimdan gelen norm olarak tanimlayabiliriz.

Teorem: Bu f_n(x) fonksiyon dizisi, ancak ve ancak her x \in [0,1] icin
f_n(x) reel sayi dizilerinin tamami yakinsaksa yakinsaktir.

Bu teorem dogru mudur, nasil kanitlanir? Uniform convergence'i anlamadigimi
yazmistim yakinlarda bir mesajda. Bu onunla mi ilgili acaba?

Kerem