[MD-sorular] bir teorem

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
26 Ara 2007 Çar 00:36:01 EET

İki hata yaptım biri büyük biri küçük.

Küçük olanı f_n(x) = arctan(x/n) dizisinin normunun hep 0 olacağını
dediğimdeydi, pi/2 olur tabii.

Büyük olanı ise, sorulanı doğru düzgün okumamış olmamdan kaynaklanıyor
L_sonsuz (R) falan demedi kimse bana. [0,1] aralığında olup bitiyor
herşey.

Örnekleri değiştirmem gerekiyor.

L_sonsuz[0,1]'i ele alalım. Ve f_n(x) fonksiyonu 1/2n ile 3/2n
arasında 1 geri kalan yerde 0 olarak tanımlanmış olsun. Bu durumda
noktasal olarak 0 fonksiyonuna giden fonksiyon dizisi'nin
L_sonsuz[0,1]'de normu hep 1'dir.

L_2'de tek bir noktada fonksiyonun aldığı değer integrali
değiştirmediğinden böyle bir teoremin doğru olması beklenemez.

2007/12/26, E. Mehmet Kıral <luzumi at gmail.com>:
> Bu iddia doğru değildir, dolayısıyla teorem de değildir.
>
> f_n(x) = arctan(x/n) fonksiyon dizisini düşünürsen, her zaman sup
> normundaki normu 0 olacaktır. Ancak fonksiyon her x değeri için 0'a
> yakınsıyor.

normu pi/2 olacaktır demek istedim özür dilerim.