RE: [MD-sorular] boþ küme

Ali Nesin nesin at bilgi.edu.tr
31 Ara 2007 Pzt 14:17:25 EET

Dogallik tartismasi var tabii. Ozellikle Continuum (Sureklilik) Hipotezi'nin
kanitlanamayacagi kanitlandiktan sonra. MD'nin 2006-III sayisinda bundan
sozettik. Paul Cohen ornegin, Sureklilik Hipotezi'nin yanlis olmasi
gerektigini ama bunun aksiyom olarak eklenmemesi gerektigi, ZFC aksiyom
sisteminin yanlis bir sistem secimi oldugunu, daha dogal bir sistemle
Sureklilik Hipotezi'nin yanlis oldugunun kanitlanabilmesi gerektigini
dusunuyor. Bugun de bu konuda eskisi kadar hararetli olmasa da tartismalar
yapilir. Ozellikle reellerin kardinalitesinin kac olmasi "gerektigi"
konusunda. Birkac ciddi matematikci bu kardinalitenin aleph_2 olmasi
gerektigini dusunuyor. Tabii bu, sadece felsefi bir dusunce, matematiksel
gercekligi yok.