[MD-sorular] sorum war

Can Demir demcan83 at yahoo.com
5 Şub 2007 Pzt 21:25:12 EET

1- Umarým ki bu sadece sizin bir sorunuzdur, sorununuz deðil.
2- Cevaplarsan derken muhtemelen beni kastetmemiþsindir ama arada sýrada üstüme vazife olmayan görevler edinmeyi severim ben. Yok eðer MD soru grubuna ikinci tekil þahýs ile gönderme yaptýysan, onu anlamaya benim bilgim, deneyimim zaten yetmiyor.
3- Türkçe'de "v" harfi kaldýrýlýp yerine "w" harfini koyduklarý sýrada ben henüz Mars'tan Dünya'ya iniþ yapmamýþtým, zaman ne kadar çabuk geçiyor ben bile unutuyorum geçmiþi, yaþlýlýk iþte.
4- Bir kaðýdýn tam ortasýndan dokuz kez katlanamayacaðý efsanesi bir yerlerde çürütülmüþ, ayrýntýlarý aþaðýda bulabileceksiniz.
5- Bu kadar lakýrdýdan sonra sorunuzun cevaplarýný (Ýngilizce bilmek kaydýyla) þu kaynaklardan edinebilirsiniz:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mathematics_of_paper_folding (bu adres tam da istediðiniz bilgiyi vermekte)

http://pomonahistorical.org/12times.htm (bu adres aslýnda bir kaðýdýn tam 12 kez ortadan katlanabileceðini gerekçeleriyle birlikte anlatýyor, bir yukarýdaki kaynaktan biraz daha açýklayýcý ve tarihsel olaylara yer veriyor)

http://mathworld.wolfram.com/Folding.html (bu da wolfram'ýn biraz da origami'yi temel alarak kaðýt katlama sanatý ve onun arkasýndaki matematiði açýkladýðý kýsa bir yazý, yukarýdaki bilgileri burasý da içeriyor)

Can

ÞAFAK SEPETÇÝ <safaksepetci_741 at hotmail.com> wrote: slm benim bir sorunum war. bir kaðýdý neden hep yarýya bölerek tam 9(dokuz)
kat katlayamayýz nedeni'ni öðrenmek istiyorum...cewaplarsan sewinirim :)