RE: [MD-sorular] bitsin artık bu siyaset ve matematiksel bir soru

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
8 Şub 2007 Per 17:44:44 EET

"Zira şatonun bir ve yalnız bir giriş kapısı vardır ve bu kapıya gelen (ana)
yol bir tanedir (sorudan bunu anladım, en azından şato kelimesinden)."

Bu akil yurutmeyi anlamadim.

Sato yol ustunde.

Kavsakta da olsa farketmez ama.

Ali

  _____

Zira şatonun bir ve yalnız bir giriş kapısı vardır ve bu kapıya gelen (ana)
yol bir tanedir (sorudan bunu anladım, en azından şato kelimesinden).

Kapının girişinde yeterli sayıda kavşak olsaydı, durum değişebilirdi.

Notlar:

-Her prens, şatoda yaşamaz.

-Her şato tek kapılı değildir. Tek kapılı olmayan şatolarda yaşayan
prensler, bazı durumlarda geri dönebilirler.

Soru: Matematik, hayat adasındaki bir şatoysa, bu şato kaç kapılıdır ve
adanın yol haritasını bilen var mı?

Ali

08.02.2007 tarihinde ali nesin <anesin at bilgi.edu.tr > yazmış:

Evet, Melkan ogretmene katiliyorum. Konuyu dagitmak icin bir soru sorayim.

Prens bir adada satosunda yasamaktadir. Adanin yol ayrimlari hep catal
bicimindedir, yani hep ikiye ayrilir. Dort yol agzi yoktur ornegin. Tum
kavsaklarda tam uc yol birlesir. Prens beyaz atina atlayip gezmeye
cikacaktir. Tam hareket edecekken annesi pencereden seslenir:

-          Oglum, aman kaybolma...

Prens,

-          Aman anne, der, hep bir sag bir sola gitsem nasil olsa satoya
geri donerim.

Prens hakli midir?

Ali

  _____