[MD-sorular] Beyaz atli prens sorusu

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
10 Şub 2007 Cmt 00:06:51 EET

Bal peteği oluşumunu muhtemelen üç yol ağzında üç yol arasında da eşit
açı olması gerektiğini (ve yolların düz doğru parçaları olmaları
gerektiğini) düşünerek söylediniz.
Yalnız kavşaklar geometrik olarak Y şeklinde değiller. Öyle bir koşul
yok. Zaten sonlu bir adada öyle bir yollar ağı mümkün değil.
Sadece her kavşakta üç yolun birleştiğini biliyoruz, nasıl
birleştiklerini değil.