[MD-sorular] Rv: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 25, Konu 23

Ahmet Delil ahmet.delil at bayar.edu.tr
14 Şub 2007 Çar 10:47:32 EET

Emre Tetiker'in sorusu:

> Merhbalar okulda fark denlemleri seçmeli dersini almak istiyorum ancak
kafamda bazı soru işaretleri var.
> Fark denklemleri dersinin uygulmama alanları nelerdir?  gelecekte bana bi
şekilde yardımı dokunabilr mi bu dersin?
> Ayrıca Türkçe öncelikli tercihim olmak üzere tavsiye edebileceğizniz
kaynak kitap var mı?

Diferensiyel denklemler dersi aldığını varsayıyorum: Diferensiyel
denklemlerde karşına çıkan her problemin fark denklemlerinde de karşılığı
vardır. Diferensiyel denklemlerde bulduğun çözümler fonksiyonlar iken, fark
denklemlerinde buldukların dizilerdir. Bu yüzden diferensyel denklemlerdeki
problemler sürekli, fark denklemlerindeki problemler kesikli ismini alır.
Kütüphanenizde bulabilirsen 3 güzel kaynak:
(İlkini kolay okuyabilirsin, özellikle sonuncusu ise alanda en temel
kitaplardan olup takibi daha zordur.)

(1) Difference Eqns, (R.E.Mickens)QA431.M426
(2) An introduction to the calculus of finite differences, (C.H.Richardson)
(3) The Classical Moment Problem, (N.I.Akhiezer)

Selamlar,
Ahmet Delil

Message sent using CBUWebmail 2.2.3