[MD-sorular] topoloji sayısı ile denklik bağıntısı sayısı arasındaki ilişki

Ali ilik aliilik at gmail.com
26 Şub 2007 Pzt 02:04:24 EET

Bir X kümesi üzerindeki topoloji sayısı ile,

B: X x X-> X denklik bağıntılarının sayısı arasında bir ilişki var mı?

Denklik bağıntısı sorusu open.

Topoloji sayısı da hala open yanılmıyorsam.

Bağlantı olabileceğine dair sezgim şuna dayanıyor:

denklik bağıntısında "Her a, b, c E X, (a, b), (b, c) E B => (a, c) E B"
şartı sıkıntı yaratıyor diye düşünüyorum.

Topolojide de benzer bir sıkıntı var diye seziyorum.

Keyfi sayıda birleşimin t (to) da olması şartı, denklik bağıntısındaki
geçişliliktekine benzer gibi...

Mesela, "{a, b}, {b, c} E t = > {a, b, c} E t" olmalı t nun topoloji olması
için. Gerekli, yeterli değil tabi.

Topoloji sayısı, denklik bağıntısı sorusu gibi çok zor bir soru olabilir.

Uğraşma niyetinde değilim, aralarında ilişki var mı diye merak ettim.

"Q: What's purple and commutes?