[MD-sorular] Problem Cozme yonteminde uygulanabilecek soru arayı sı

mehmet zubaroglu mzubaroglu at yahoo.com
27 Şub 2007 Sal 10:14:54 EET

Arkadaslar Merhaba,

Matematik ogretiminde ozellikle problem cozme
yontemini benimsemis bir matematik ogretmeniyim.
ozellikle ilk veya orta ogretim ogrencilerine
uygulanabilecek problem cozme basamaklarina uygun
problemler ariyorum.

Problemlerin gunluk hayata uygulanabilir olmasi
cozumunun ilk bakista kendini gostermemesi ve gerekli
analiz basamagindan sonra cozumunu belli etmesi
gerekmekte. kendim bu tarz problemler uretiyorum veya
kaynaklardan tek tuk bulabiliyorum lakin henuz elimde
yeterli miktarda malzeme olusmadi.

ornek bir problem asagidaki gibidir:

Kapalı bir mekanda bir çift yavru tavşan(bir
erkek ve bir dişi) var. Bir ay sonra bu yavrular
erginleşiyor. Erginleşen her çift
tavşan bir ay sonra bir çift yavru
doğuruyor. Her yavru tavşan bir ay sonra
erginleşiyor. Hiçbir tavşanın
ölmediği ve her dişi tavşanın bir
erkek, bir dişi yavru doğurduğunu
varsayalım. Bir yıl sonra kaç tane