Re: [MD-sorular] türevle ilgili bir soru..

Yildirim AKBAL hamsiblues at gmail.com
28 Şub 2007 Çar 12:34:53 EET

F(z)=1/(1-z^2) fonksiyonunu düşünelim

D(0,1) komşulugunda fonksiyon analitiktir ama bu komşulugun
kapanışını alırsanız.
bu komşulukta analitik olmaz; çünkü fonksiyon - 1 ve 1 de dif bilinemez
veya söyle düşünelim bu fonsiyonu
0 da yakınsak bir taylor serisine açabiliriz dolayısıyla
analitiktir...(taylor teoremi)
ve yakınsaklık yarıçapı 1 dir
işin ilginci yakınsaklık çemberi üzerinde en az bir aykırılığı vardır...
şimdi

D(0.1/2) kümesinin kapanışı üzerinde F analitiktir dediğiniz gibi D(0,1) de
analitiktir.
yani D(0,a) kümesinin kapanışında analitiktir  şayet 0<a<1 ise