[MD-sorular] Rasyonel mi? yoksa İrrasyonel mi?

Muharrem SEVER muharremsever at gmail.com
28 Şub 2007 Çar 20:01:44 EET

Arkadaşlar mrb uzun süredir mailleri kontrol ediyorum ama ilk defa
yazıyorum.Öncelikle böyle bir organizasyonda hizmet eden ve gönül veren
arkadaşların hepsine tek tek teşekkür ederim.Bundan sonra bolca sorularımla
rahatsız etmeye çalışacağım.İlk sorum geliyor.
Bu arada kendimi tanıtmadım. Muharrem SEVER Erciyes Üniv. Mat.Böl. mezunuyum
şu anda bir dersanede öğretmenlik yapmaktayım.

Gelelim soruya ;0,999999... rasyonel mi yok yoksa irrasyonel mi?
*"TABİKİ RASYONEL" *diyebilirsiniz.
Sorum bu biraz basit gelebilir başta, Ancak;  Rasyonel sayıların tanımına
bir göz atarsak
Q={x/y : x ve y birer tamsayıdır.}

İşte sorum aslında bu eğer rasyonelse neden bu şekilde iki tam sayı yok
diğer durumlar için tam sayı buluna biliyor 0,333333... mesela ama bunun
için be bulamadım.

Muharrem