Ynt: Re: [MD-sorular] Rasyonel mi?

a_melkan a_melkan at mynet.com
28 Şub 2007 Çar 22:22:42 EET

sanırım Q ya  "y sıfırdan farklı olmalı " eklenmeliydi...
bir de soruyu yanlış anlamadıysam 0,33333333... saysına karşılık bir
rasyonel sayı vardır... 0,3333333333 = 1 / 3  tür..
saygılar

0,999...=1=1/1 olarak düşünün...

Ayrıca, Q tanımınızda da x in sıfırdan farklı olma şartını
eklemelisiniz.

Ali

28.02.2007 tarihinde Muharrem SEVER <muharremsever at gmail.com>
yazmış:

Arkadaşlar mrb uzun süredir mailleri kontrol ediyorum ama ilk defa
yazıyorum.Öncelikle böyle bir organizasyonda hizmet eden ve gönül veren
arkadaşların hepsine tek tek teşekkür ederim.Bundan sonra bolca
sorularımla rahatsız etmeye çalışacağım.İlk sorum geliyor.
Bu arada kendimi tanıtmadım. Muharrem SEVER Erciyes Üniv. Mat.Böl.
mezunuyum şu anda bir dersanede öğretmenlik yapmaktayım.

Gelelim soruya ;0,999999... rasyonel mi yok yoksa irrasyonel mi?
"TABİKİ RASYONEL" diyebilirsiniz.
Sorum bu biraz basit gelebilir başta, Ancak;  Rasyonel sayıların
tanımına bir göz atarsak
Q={x/y : x ve y birer tamsayıdır.}

İşte sorum aslında bu eğer rasyonelse neden bu şekilde iki tam sayı
yok diğer durumlar için tam sayı buluna biliyor 0,333333... mesela ama
bunun için be bulamadım.

Muharrem

MD Tiryakiliği Başladı! Durduramıyoruz!

http://www.mdadana.fankulubu.com/