[MD-sorular] formüllere neden köle olduk,sıkıldım.

Seza Kaynak hayalkurispat at hotmail.com
6 Oca 2007 Cmt 13:10:23 EET

Geçtiğimiz yılın son çarşambasında Oktay Sinanoğlu,Yıldız Teknik
Üniversitesine gelmiştir.Ve o salonda bulunan bir öğrencinin kafatasını
hayli ters çevirmiştir.
Büyük fizikçi konuşması esnasında matematiğin onun için ne kadar değer
kazandığını farkettiğini ve aslında tüm türeyen bilimlerin matematiğe muhtaç
olduğunu,fen bilimlerinin de adetâ ondan beslendiğini,çıkmaza girdiğinde
içgüdüsel olarak(temeli çok da olmadan;kendi deyimiyle)matematiğe katkıda
bulunacak düşünceler de geliştirmiş olduğunu belirtti.Çoğu kez temelinin bir
matematikçi kadar güçlü olmadığını vurgulamak istedi.Tevazu içinde
gösterdiği bu tavrın farkında da olsam,evet dedim belli ki ezberle veya
sorgulamadan herhangi bir bilgiyi beynimden içeri almamakta çok
haklıydım.Ama sonra farkettim böyle hocalar ne kadar da nadir çıkıyor
karşımıza.
Hevesle,şevkle ders anlatan,saatlerce masadan kalkamasam da beni işe
yaradığıma ikna edebilecek olan o hoca nerde...
"İnsanın içinde biter"bu tür istekler denilmemeli,çünkü,içinde sadece
bulunur...dokunulmazsa da zarar verir,öyle kendi kendine ivme kazanacak
değil ya...ama saatlerce oturmadan belki beş dakikada çözeceğin bir soruyu
verip sınavda da cevabını isteyen o hocayla nereye kadar hızlanabilirim
ki...Düşündüklerimi anlatamadan,tartışamadan,sorularıma bulunan cevapları
göremeden aynı soruları düşünüp aynı yerde kalarak nereye kadar hızlanılır
ki...Bilgi akımı denilen o güzel şeye ne oldu...Neden kimse bildiklerini
bilmeyenlere ulaştırmıyor...Formüllere neden köle olduk...Aynı denklemi
çevirip çevirip ezberleyince ne kazanabiliriz ki...Ben bunu yapmanın
saçmalığını farkındayım diye gerçek hızdan mahrum kalacaksam geri vitese
takıp gaza basarım,belki sırtım dönük gerçeğe ama en azından içgüdülerimle
bulurum yolumu,çünkü baktığımda zaten birşey göremeyeceğim belli dayatılan
yolda.

Sevdiklerinizle Messenger'da görüsün ve sesli sohbet edin!
http://messenger.live.com