[MD-sorular] Mehmet Ali Zorkol'un sorusu

Ayhan Dil adil at akdeniz.edu.tr
9 Oca 2007 Sal 15:09:38 EET

      Ben başka türlü bir çözüm öneririm.
Yine olmayana ergi metodunu kullanacağız.Varsayalım ki bir rasyonel kökü
olsun ve bu kökü p ve q birer tamsayı olmak üzere p/q şeklinde
yazalım,burada p ve q yu mutlak değerce aralarında asal alabiliriz.p/q yu
yerine yazdıktan sonra denklemin her iki tarafını da q^2 çarparsak ap^2
+bpq+cq^2=0 elde edilir. Şimdi p ve q için üç durum söz konusudur, her ikisi
de tek olabilir,biri tek iken diğeri çift olabilir. Üç durumda sıfır=tek
sayı çelişkisini doğuracağından rasyonel kökü olamaz.

> mehmetaliz at hotmail.com
    iyi günler ben gaziantepten Mehmet Ali Zorkol kafama takılan