[MD-sorular] matematiğin uygulamaları

Sinan ebetürk ebeturksinan at gmail.com
23 Oca 2007 Sal 00:32:29 EET

Ben özel bir dersanede matematik öğretmeniyim. öğrencilerden gelen
sorular:"matematiği nerde kullanacağız?" , "bunlar bizim ne işimize
yarayacak?" , "nasıl ve ne zaman kullanacağız?". Bu sorulara elimden
geldiğince cevap veriyorum. somut örnekler anlamalarını kolaylaştırıyor. Ama
bu somut örnekleri bulmak oldukca zor. Matematiğin muhakeme gücünü
arttırdığını yada bunun gibi söylemler somut olmayınca pek anlamlı olmuyor.
Bu gibi sorulara verilecek somut örneklere nasıl ulaşabilirim? örneğin
bilgisayar temelinin ikilik sayı sistemi olduğu , karmaşık sayıların
elektronik devrelerde kullanıldığı , fizikteki ve kimyada ki bazı
uygulamaları anlatıyorum. Varsa bu konuda bir bilgi ulaşmak istiyorum... Çok
teşekkür ederim....