[MD-sorular] 12. Ulusal Antalya Matematik Olimpiyadı( MD nin 2007-1 sayısında çıkan )

bülent aydýn antalyacatblue at yahoo.com
3 Tem 2007 Sal 20:38:25 EEST

Matematik Dünyası dergimizin son sayısında çıkan antalya matematik olimpiyatı 2. aşama sınav sorularından 7. soruya  dikkatinizi çekmek isterim.

' 7. Şekilde bir doğruya teğet olan üç çember birbirine dıştan teğettir. Büyük çemberlerin yarıçapları 4 ve 9 br olduğuna göre, küçük çemberin yarıçapı kaç birimdir?   a) 3/2   b) 18/11  c) 18/13  d) 12/7  e) 36/25  '

Tabii dergiyi şimdiye kadar açtığımızı ve şekli verilen soruyu bulduğumuzu kolayca tahmin edebiliyorum. Şimdi ben bu soruya bir ekleme yapmak istiyorum. Bu üç çembere dıştan teğet bir çember ve iki çembere ve doğruya teğet olan iki çember daha çizdiğimizi farzedelim. Acaba bu çemberlerin çapları birbirine eşit midir? ve kaç olabilir? Ekliyeceğim paint dosyası KB sınırını aşmazsa şekli de gönderebileceğim. Ama herhalde gönderemeyeceğim. Dergiyi açıp soruyu bulanlara ve benim dikkatini çektiğim konuyu tasavvur edenlere şimdiden teşekkür ederim.

Op.Dr.Bülent Aydın
Doktor Abi
http://www.ekolhoca.com/doktorabi.asp

Need a vacation? Get great deals