Re: [MD-sorular] Re: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 30, Konu 2

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
4 Tem 2007 Çar 01:12:50 EEST

Ancak burada verlien fonksiyonlar e^k1x, türünden fonoksiyonlar.
Fonksiyonların lineer bağımsızlığından bahsediyoruz.

Bu fonksiyonların lineer bağımsız olduğunu göstermek için wronskian
denilen bir matris oluşturabilirsiniz. Ancak o matris ekte verilen
matris gibi değildir. Fonksiyonların n-1. derecedene kadar türevlerini
de içerir. Ve bu determinantın sıfır olmaması fonksiyonların lineer
bağımsız olduuğunan daha fazl abir şey söyler.(Türevlerinin de lineer
bağımsız olduğunu söyler örneğin.

Gerçi belki ilki ikincisini getiriyordur. Bilemiyorum.