RE: [MD-sorular] Antalya Matematik Olimpiyad¹

Barış Demir barisburcin at gmail.com
5 Tem 2007 Per 17:10:27 EEST

Sekilde verilen cemberlerden ilk iki büyük cember en az bir ortak teget
dogrusuna sahiptir, ki ben de sekilde bu dogruyu baz alarak cözüm yaptim.
Fakat ücüncü büyük cemberi de bu dogruya teget olarak alarak, ortadaki mavi
cemberin (en kücük cemberin) yaricap uzunlugunu formülize ettim.

Oysa, ücüncü büyük cember her zaman ilk iki büyük cemberin teget oldugu
dogruya teget olmayabilir. Sizin bahsettiginiz a,b ve c türünden ortada
kalan cemberin yaricap uzunlugunu formülize etmek bu noktada devreye
girebilir. Yani herhangi bir sabit teget dogru parcasi olmaksizin formülü
olusturmak.

Bu soruda buna gerek yok, cünkü zaten c degeri de a ve b cinsinden
yazilabiliyor. Daha önceki mailimde bunu göstermistim. Hatta yazilabildigi
icin r yi a ve b cinsinden formülize edebiliyoruz da diyebilirim.

Ama sizin bahsettiginiz üc cember icin de bi ugrasayim bakalim olacak mi..Bu
soruya nazaran kolay olabilecegi yorumu, formülü iki degiskene bagli
vermektense, üc degiskene bagli vermek daha kolaydir mantigi görünüyor, ama
bu o kadar da kolay birsey degil. Yine de denemeye deger..