[MD-sorular] topoloji

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
6 Tem 2007 Cum 00:39:41 EEST

Topolojide bir tanımdır belki ama metrik uzaylarda boşkümenin hem açık
hem de kapalı olduğu kanıtlanabilir.

Açık olması demek her noktasının bir iç noktası olması demektir. Ancak
boşkümenin her elemanı ... diye başlayan her önerme doğru olduğundan
bu da doğrudur.

Aynı zamanda boşküme kapalıdır da, çünkü tümleyeni (yani tüm uzay X)
açıktır; X'in herhangi bir elemanın etrafındaki 1 yarıçaplı top yine
X'in içerisindedir.

En azından öğretilirken topoloji metrik kavramların direk soyutlaması
olarak görülür. Dolayısıyla atalarımızın bir tanımı neden nasıl
yaptıklarını metrik uzaylara bakarak görmek oldukça sağlıklı bence.