RE: [MD-sorular] 2 soru: En kısa mat ve tarladaki işaretli karpuz

emre zeybek emrezeybek723 at hotmail.com
11 Tem 2007 Çar 23:08:40 EEST

Aptal matı(Aslan matı da deniliyor);
siyah iki hamle oynayarak
beyaz ise üç hamle oynayarak mat edebilir ama karşıdakinin gerekli hamleleri yapması gerekiyor.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Aptal_mat%C4%B1

Date: Wed, 11 Jul 2007 15:37:04 +0300From: aliilik at gmail.comTo: md-sorular at matematikdunyasi.orgSubject: [MD-sorular] 2 soru: En kısa mat ve tarladaki işaretli karpuz
1- Satranç tahtasında (8x8'lik) matla sonlanan bir oyun en az kaç hamleden oluşur (hamleden kasıt toplam hamle)?
Yanıtınızın doğruluğunu, elbette, kanıtlayınız.

Yanıtı bilmiyorum.

Üzerinde bir ara kafa yormak istediğim sorulardan, paylaşmak istedim.
Zor olduğunu sanmıyorum ama sanmakla olmuyor tabii, kanıt lazım.

2- Geçenlerde duyduğum bir soru: Bir tarlada karpuzlar var. 2 kişi tarladan karpuz yemek istiyor. Bunu öğrenen tarla sahibi, karpuzlardan birine siyanür koyuyor. Bunun üzerine bu kişiler de karpuzlardan birine siyanür koyuyor. Elbette ne tarlanın sahibi siyanürlü karpuzu olsun ister, ne de o 2 kişi siyanürlü karpuz yemek ister (Karpuz yiyememek de istemiyorlar). Bu duruma nasıl bir çözüm bulunabilir?

"..Gün günden puslu pencerelere benzeyen gözlerim, geçti her çağın bitki örtüsünden. Oysa şimdi içimin yıkanmış taşlığından bakarken dünyaya, yangınlarda bayındır kentler gibiyim:.." M.M

With Windows Live Hotmail, you can personalize your inbox with your favorite color.
www.windowslive-hotmail.com/learnmore/personalize.html?locale=en-us&ocid=TXT_TAGLM_HMWL_reten_addcolor_0607