[MD-sorular] Açıklama

dede_47 dede_47 at mynet.com
15 Tem 2007 Paz 23:19:52 EEST

Polinomlarla ilgili sorduğum soruda;benim,"n=10 derece polinomlar
için hesapları elle yaparak verdiğim eşitliği doğruladım. " sözüne
açıklık getireyim:n=2,3,4,5,6,7,8,9,10 değerleri için
polinomları;Çarpım(n=1den n' kadar (x-x1)(x-x2)(x-x3).....(x-xn) şeklinde
yazıp,bunun logaritmik türevini alarak bu türevde incelediğim polinomun
kölerini koyup yazdığım eşitliği n=10 dereceye kadar tüm polinomlarda (ara
hesapları elle yaparak) doğruladım,ama genel bir n için ispatı
yapamadım.Yanlış anlaşılmaması için (sadece n=10 için değil,n=10' a kadar
tüm polinomları anlatmak istemiştim) bu açıklamayı yapmak gereğini
duydum.(Şu anda n=10. dereceye kadar olan bütün tam polinom denklemlerde
verdiğim eşitliğin kesin doğru  olduğu bilinmelidir.)
iyi çalışmalar....

Zeynep Tokuş,Tan
Sağtürk,Kargo.....ve daha birçok ünlü Mynet email
kullanıyor! Ya sen?