[MD-sorular] MD-2007-II cikti

Ali İlik aliilik at gmail.com
1 Haz 2007 Cum 19:37:18 EEST

Abone sayısı konusu çok düşündürücü. Okulda elimizden gelenin bir kısmını
yaptık. Karşılaştığımız bir sürü sorun oldu kimini aştık kimini aşamadık.
Temsilci arkadaşların bir çoğu da sanırım sorunlarla kaşılaştı bir kısmını
aştı bir kısmını aşamadı belki, bilmiyorum. Sorunsuz hayat olmuyor malum.
Şunu diyeceğim, abone sayısı/derginin tanıtımı konusunda çok ciddi birşeyler
yapmamız lazım.

Çok açık söylemek istiyorum. Ortaya koyalım bunu. Temsilcilik kavramı
başlarda belki iyi oldu satış oldu ama sanırım sonra belki de mevsimden
dediğiniz gibi, bizim satış ve zaten çok az yapabildiğimiz abone sayısı
düştü. Net rakamları ve diğer bilgileri finaller biter bitmez sekreterliğe
göndereceğim.

Şöyle bir şey düşünmüştüm hep aklımda: köy köy gezip MD tanıtmak. Resmen
pazarlamacı gibi. Pazarlamacı derken aman yanlışi anlatmış olmayayım,
hırslı, etkin, bıkmaz usanmaz enerjilerini kastediyorum pazarlamacıların,
gözlerini para hırsı bürümüş bazı yalan söyleyen pazarlamacı zihniyeti değil
elbette. Doğrui dürüst bilniçli bir şekilde köylerde MD tanıtmak.

Satış sayısı daha önce de belirtildiği gibi Hülya dergisinden fazla
olabilir. Ama Md'nin satışlarının ve abonelik sayısının düştüğü gerçeği
ortada. Önümüzdeki kışa doğru yüne yükselir herhalde ama. Neyse uzatmak
istemiyorum ve bu maili yazmamdaki ana cümleyi aşağıda söylüyorum.

İlköğretime matematiği sevdiremedikçe, lisede sevdirmek zorlaşıyor. Herkes
en iyi bildiği işi yapsın, söz doğru olabilir. İlköğretim için bir MD
ısrarlarının -MD'de okurlardan bölümünde görmüştüm- reddedilmesini
anlıyorum. Vakit işi ve şu anki MD'ye daha az vakit ayırıp kalite düşürlmek
istenmiyor tahminimce. Gerçek nedenini en iyi MD Yayın Kurulu, Yazı İşleri
Müdürü falan bilir herhalde.

Zaten şu ana kadar yapılan fedakarlıkların farkındayım. Mesela zaman zaman
eleştirdiğimiz md-sorular list için 40 kb kota sınırını bile eleştirirken
şunu düşünüyor muyuz: bu listenin adresi
http://cs.bilgi.edu.tr/pipermail/md-sorular/ Belli ki Bilgi Üniversite'sinin
desteğiyle olan birşey. Bilgi Üniversitesi bunu yapmak zorunda değil. Yardım
ediyor, destek sağlıyor. Zaten döküman fazlaysa, nette bir sürü yükleme
sitesi var ayrıca da listenin kuruluş amacı öyle büyük dosyaların
yüklenebilmesine de olanak sağlamak değil sanırım, öz olarak sorular sormak
ve yanıtlamak vs.

İlköğretimin kalitesini de hemen bir çırpıda artıramayacağımıza göre, ve bu
tamamen bizim, MD ailesinin, elinde olmadığına göre, devletin de başka özel
kuruluşların, sivil toplum örgütlerinin yardımlarının da elinde olduguna
gore, bu işler zamanla daha iyi olacak galiba.

Yani, dönüp dolaşıp aynı yere geliyor sanırım iş. Herkes en iyi yaptığı işi
yapmalı ve zaman ilerledikçe, herkes en iyi yaptığı işi yaparsa ülkemizin,
toplumumuzun eğitim seviyesi artacak galiba.

Yine de biraz daha gayret edersek MD çok daha iyi yerlere gelecek.

Temsilci arkadaşlar ne düşünüyor merak ediyorum. Paylaşabileceğimiz şeyler
varsa paylaşalım.

"Dergimiz çıktı" maillerine yanıt yazmak adetten değildir hani ama bu sefer
hafif hüzünlü bir mail olarak algıladım. Yanılmıyorsam, bu hüzünü hep
beraber paylaşmamız lazım madem sorumluluk aldıysak... Ve görüşlerimizi
paylaşmamız lazım. Bir yerlerde önemli bir hata mı yapıyoruz? Yapıyorsak
nedir?

Saygı ve sevgiler,

Ali

01.06.2007 tarihinde ali nesin <anesin at bilgi.edu.tr> yazmış: