[MD-sorular] kompleks exp

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
4 Haz 2007 Pzt 02:26:58 EEST

"Ikincisi, ben bu konuyu ogrenmek istesem (yani distribution konusu heralde,
ya da Fourier donusumunun teorisi) matematik bolumunde hangi derse
girmeliyim?" Measure theory ya da probability theory. Reel analizin parcasi
olarak da gorulebilir.

Dirac dagilimini ben de uzun sure senin kadar biliyordum ve sasiriyordum
varligina. Sonra bir gun bir problem uzerine dusunurken karsima sonuc olarak
cikiverdi. Aninda anladim! Toplam alani 1 olan ve bir nokta disinda her
yerde 0 olan bir fonksiyonmus dedikleri gibi! O problemi bir populer
matematik yazisina donusturdum ve Matematik ve Oyun adli kitabima koydum.
Bir sonraki mesajimda o yaziyi ekte yollayacagim ama dosya yuklu olacagindan
moderatorun iznini beklemek zorunda kalacagiz. Umarim yazimi okudugunda sen
de benim gibi boyle bir dagilima neden ihtiyac duyuldugunu anlarsin.

Ali

  _____