Re: [MD-sorular] El yazması matematik yazılarını word'e aktaran bir program var mı?

Barış DEMİR barisburcin at gmail.com
4 Haz 2007 Pzt 14:48:15 EEST

El yazısını word e çeviren bir program var: Microsoft Office Document
Scanning. Eğer yazınız uygunsa taranan resimden yazıyı seçebilir. Fakat
matematiksel sembolleri okuyan bir program yok. MathType diye bir program
var, equation editor ün gelişmiş hali.. Bu program bütünleşik olarak birçok
kelime işlemciyle çalışır. Özellikle Office Word için uygundur.
Ayrıca Word 2007 serisinde denklem düzenleyici yapısı baya bi geliştirilmiş
durumda. Office 2007 kullanarak denklemleri daha rahat yazabilirsiniz.
Bunlar dışında, yine MathType ı üreten firma tarafından yazılmış olan
Mathplayer programı (ücretsiz) sayesinde, x^2 ifadesini internet explorer da
x(kare) olarak görürsünüz. Yani metinsel olarak yazılmış bir matematiksel
ifadeyi, bu program otomatik olarak matematiksel sembollere dönüştürür.

İleri düzeyde düşünülürse; kendi el yazınızı bilgisayarınıza yeni bir yazı
font u olarak tanıtabilirsiniz. İster matematiksel olsun ister bilindik
harfler, her karakteri bir sembol olarak bilgisayara tanıtmanız gerekir. Bu
sayede taradığınız el yazınızı Microsoft Office Document Scanning programı
rahatlıkla word e aktarır. Fakat bu yazı fontunu bilgisayara tanıtmak baya
zahmetli bir iştir. Yardımcı programları var sanırım..

Benim bilgim bu kadar..İyi çalışmalar..

03.06.2007 tarihinde Ali İlik <aliilik at gmail.com> yazmış: