[MD-sorular] Bulmaca seven kral(?)

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
5 Haz 2007 Sal 13:07:30 EEST

Yok gibi duruyor. Kartlar bir kez dizildikten sonra bu tutuklularin oyuna
mudahale haklari yok. Bastan istedikleri kadar konussunlar, kartlari
dizdikten sonra herkes 1/2 olasilikla kendi numarasinin yazili oldugu karti
acacak. Bu esnada tutuklular iletisim kuramadiklarindan, her tutuklunun
kendi kartini acma olasiligi digerlerinden bagimsiz ve 1/2'dir diye
dusunuyorum.

Hatta kral bir tutukluyu odadan cikarip digerini almadan once kartlarin
sirasini degistirebilir bile, kim nerden bilecek :) Degistirmese ne
farkeder, cunku odaya yeni girecek tutuklunun hicbir sekilde "a priori"
bilgisi olmayacak, ne kart dizilimi ne de baska birsey hakkinda.

Kerem