[MD-sorular] bir sayma sorusu

Barış Demir barisburcin at gmail.com
11 Haz 2007 Pzt 02:12:23 EEST

Cözüme tersten gidelim, yani tüm durumlardan, kırmızıların yanyana olmama
durumunu cikaralim.

Tüm durumlar = 10!/(4!.6!) = 210

Kirmizilarin yanyana olmama durumu icin önce sarilari yerlestirelim:
_S_S_S_S_S_S_

7 alt cizgili yere kirmizilar gelebilir, bu da 7.6.5.4/4! = 35 farkli
sekilde olur.

Dolayisiyla cevap 210-35 = 175 dir. Yaptiginiz cözüm dogrudur.