Re: [MD-sorular] Çelişki

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
15 Haz 2007 Cum 23:33:31 EEST

İnanç hoca'nın bir suçu yok, dediği tamamen doğru. Soruyla
inatlaşırsan gereksiz yere zaman kaybedersin. Sen soruyla uğraşmışın,
çabalamışın optik okuyucunun umrunda mı? Eğer sistem böyleyse, kendi
kendine inatlaşmanın çabalamanın alemi yok, demek ki araştırma arenası
bu değil deyip araştırmacı enerjini başka yere saklayacaksın. Yok yere
istediğin üniversiteye giremezsin sonra.

Zaten ÖSS soruları da araştırma soruları değildir, hepsi 1 dakika
içerisinde çözülebilecek gibi hazırlanmışlardır. Eğer o kadar zamanda
çözemediysen, soruya yanlış yönden bakıyorsundur, daha sonra taze bir
şekilde tekrar bakman gerekir.

Sıkı durun'u da inanç hoca öğrencileri gaza getirmek için söylemiş,
böyle bir sistemde suyu çıkmış çocukları biraz rahatlatmak için. Çok
da boşuna değil üstelilk. O üniversitelere yüksek puanlarla giren
öğrencilerin bir yetileri vardır. ÖSS soruları da o kadar tırı vırı
değiller. Bir şeyi ölçüyorlar. Belki bir bölüme girip girmemeyi
değiştiren 5 - 10 puan pek bir şeyi ölçmüyordur ancak 50 puan bir şeyi
ölçüyordur. Hiç olmadı uzunca bir süre odaklanma, çalışma disiplinine
sahip olup olmadığını ölçüyordur öğrencinin, ki kendisi de oldukça
elzemdir.

Buradan ÖSS'yi savunduğum çıkmasın, tiksiniyorum kendisinden. Ama
varsa da geçmek lazım, şikayet edince bir şey olmuyor. Oradaki
matematik sorularının üzerinde de düşünmemek gerekiyorsa da düşünmemek
lazım o zaman. İnsanoğlu esnek mahlukat, yapabilmeli bunu.