[MD-sorular] Ynt: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 29, Konu 36

esin_uysal esin_uysal at mynet.com
16 Haz 2007 Cmt 16:22:39 EEST

Matemati bölümü 3.sınıf öğrncisiyim.Sınav sistemine karşı
yaptığınızeleştirilere kısmen katılıyorum fakat söylediğiniz çözümler çok
uzak,hayalci ya da yalnızca büyük şehirler için geçerli gibi geldi
bana.Türkiye de üniversite sınavına girip matematik bölümüyle matamatik
öğretmenliği bölümü arasında ki farkı bilmeyen.Ya da eğitim fakültesi
olmayınca fen-edebiyat bölümüne tercih yapan bir çok kurban var.

Söylediğiniz öneriler sistemin her konuyla tamamen değişmesiyle
ilgili.Bir çok öğrenci yalnızca bir üniversite bitirmek,kendini
kurtarmak için giriyor bu sınava.Siz onlardan bilinçli bir şekilde
davranmnasını bekıliyorsunuz...

Bilinçli olarak bu sınava girip haketmedikleri yerlere giden
öğrenciler.Gerçekten istediklerinde üniversitede kendilerini
belli edip hakettikleri yerlere gidiyorlar.Zira üç kere sınava
girip Atatürk Üniversitesi Kimya mühendisliğini kazanan bir
arkadaşım üniverstesinde iyi notlar alarak Ankara Üniversitesine geçiş
yaptı.Sınavda iyi derece almamasının nedeni çok heyecanlanması ve
heyecandan sınavın ortalık yerimde mide bulantısından dolayı sınavları
yarım bırakmasıydı.

Üniversiteye geldiğimde fark ettim ki gerçekten bu sınav sistemi bize
bir şey katmasada kolay,saçma kısa çözümleri saymazsak(!) olabileceğimiz
yerdeyiz.Çocukluğumuzdan beri aldığımız öğretim bizi anca buraya kadar
taşıyor.Arkadaşlarım içinde böyle düşünüyorum.Keza bizim üniversiteye
gelip matematiğin bu şekilde öğrenilmeyeceğini düşünüp ilk yıldan boğaziçi
üniversitesine geçebilen öğrenci var.Onun aldığı öğretimde burada
alınan öğretimi eleştirebilecek durumu söz konusuydu.Ama bir çok
arkadaşım için bu böyle değildi,üniversiteyi bir an önce  bitirip
para kazanmaktı amaç.İyi not almak için uğraşıp formasyonlarını
boğaziçinden almak,dershanelerden ve özel derslerden yüksek maaş
alabilmekti istekleri.Yani matematik bölümüne geliş amaçları ticari
sebepler...

Bu sözlerimi iyi üniversteler için söyleyebilmek yanlış olur kimse
aldığı puanla sevmeden ODTÜ, Boğaziçi...matematiğe
gitmez.Ama sanmıyorum ki o bölümünleri kazanabilmek için
alınabilecek öğretimi Türkiyede ki her öğrenci alsın.

Zeynep Tokuş,Tan
Sağtürk,Kargo.....ve daha birçok ünlü Mynet email
kullanıyor! Ya sen?