Re: [MD-sorular] Re: 2007 ÖSS'de Hatalı Küme Sorusu!

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
18 Haz 2007 Pzt 12:06:44 EEST

Baska bir soru soralim madem. L boskume ve K da bos olmayan herhangi bir
kume olsun. Bu onermelerden hangileri dogru olur?

A) K kümesinin her elemanı L kümesinin de elemanıdır.

B) L kümesinin hiçbir elemanı K kümesinin elemanı değildir.

C) K kümesinin bazı elemanları L kümesinin elemanı değildir.

D) L kümesinin bazı elemanları K kümesinin elemanı değildir.

E) K kümesinin hiçbir elemanı L kümesinin elemanı değildir.

A yanlis, digerleri dogru denmisti. A'nin yanlis oldugu kesin zaten. C'nin
de dogru oldugu kesin. Bana D de yanlis gibi geliyor, B ve E'yi bilemiyorum.

Yani D'de soyle diyor: L'de oyle bir x vardir ki K'da degildir. Eh bu yanlis
sanki. Yoktur oyle bir x, hicbirsey yok zaten L'de. Haksiz miyim acaba?