Re: [MD-sorular] Re: 2007 ÖSS'de Hatalı Küme Sorusu!

Ali İlik aliilik at gmail.com
18 Haz 2007 Pzt 13:28:23 EEST

Anladım. Çok ince bir noktaymış.

O zaman şu dediğim de yanlış: "Boş kümede eleman olmamasına rağmen, "Boş
kümenin elemanları(!) dolu bir kümede olamazlar!" diyebiliriz. "

Boş kümenin elemanları tüm kümelerin elemanlarıdırlar. Değil mi? Boş küme
her kümenin altkümesidir çünkü.

Ama B'nin D'yi gerektirmemesine takıldım tekrar...

"D) L kümesinin bazı elemanları K kümesinin elemanı değildir."
Boş kümenin her kümenin alt kümesi olmasının yanında, boş kümenin her
kümeyle arakesiti de boştur. Buradan düşünürsek... Yok... Olmadı buradan...

Kafamı esas kurcalayan bir şey daha varmış, buldum... "Her x için doğru olan
bir önerme, en az bir x için de doğrudur." demek her zaman doğru değil!
Aklım hep buna gidiyordu.

Eğer önermeyi doğru yapan x'lerin kümesi (önermenin doğruluk kümesi) boş
kümeyse,

"Her x için doğru olan bir önerme, en az bir x için de doğrudur."

önermesi çuvallıyor!!

Yaşasın hayat!

[Boş küme ve önermeler... Vay canına...]

Ali

18.06.2007 tarihinde ali nesin <anesin at bilgi.edu.tr> yazmış: