Re: [MD-sorular] Re: 2007 ÖSS'de Hatalý Küme Sorusu!

Ali Ýlik aliilik at gmail.com
18 Haz 2007 Pzt 14:45:44 EEST

Başta tersini söylemiştim ama, bu soru öss sorusu, üniversitede vize/final
sorusu değil, diye bu tarz hataların sorunun iptalini gerektirmemesi
anlayışına karşıyım. Öss soruları da büyük bir dikkatle, ciddiyetle
hazırlanmalı. Tüm yorumları gözden geçirip fikrimi sorunun iptal edilmesi
yönünde değiştirdim.

Bazen "Bir şey söylenmiyorsa her zaman doğrudur olarak *algılanmalı.*"
denir, bazense "Mutlaka ne zaman doÄŸru olduÄŸu belirtilmelidir." denir.

Eğer her zaman doğru olan önermeleri inceliyorsanız, sürekli "Her zaman
doğrudur." yazmamak için en azından makalenin başında/dersin en başında bunu
açıklarsınız.

Soru iptal edilmeli.

Ancak sorunun iptal edilmesi yorumu matematiksel mi tartışılır. ÖSYM'nin
geçmiş yıllardaki uygulamaları bu tarz soruları iptal etmemekten yana.
"Sorunun anlaşılmasını engelleyici bir unsur yoktur." türünden açıklamaları
var ÖSYM'nin geçmiş yıllarda benzer tartışmalarda. Bunun nedeni de
kanaatimce hatasını kabul etmeye mümkün olduğunca yanaşmama eğilimi.
Hataları ortaya çıkınca, çok sert
eleştiriliyorlar/eleştirilecekler/eleştirildiler çünkü. Eleştirilmeye de ne
kadar tahammülleri var, biliniyor...

Ali

18.06.2007 tarihinde baris <bsahbaz at gmail.com> yazmış: