[MD-sorular] yine oss

Ali İlik aliilik at gmail.com
19 Haz 2007 Sal 17:21:51 EEST

"f(x) = x^2 + 3x + c cikar. Simdi f(x+y) = f(x) + f(y) + xy denklemine
bakalim. Bu fonksiyon bu denklemi saglamiyor, c ne olursa olsun..."

Burasını düşünüyorum... xy=c olması lazım "f(x) = x^2 + 3x + c= f(x+y) =
f(x) + f(y) + xy" nin sağlanması için.

bsahbaz at gmail.com adresli liste üyesinden bir uyarı geldi.:

" *baris: *SLM nesin hocanın yeni mailindeki kendisinin buldugu (x) = x^2 +
3x + c (burda f(0)=0 oldugundan c=0 olur) fonksiyonu f(x+y) = f(x) + f(y) +
xy şartını sağlamıyor mu?yoksa ben mi yanılıyorum?
 Saat 16:54, Salı günü gönderildi
"

Madem c=0 ise, xy=c'den e ile y den en az biri sıfırdır. Ama "f(x) = x^2 +
3x + c= f(x+y) = f(x) + f(y) + xy" her x ve her y için sağlanmalı (soruda
bir kısıt yok).

Haam yoksa, durum kurtarılmadı. Öyle bi fonksiyon yok.

ÖSYM yırtamayacak gibi gözüküyor.

Ali

19.06.2007 tarihinde Ali İlik <aliilik at gmail.com> yazmış: