[MD-sorular] "yine oss" mailleri ve otesi

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
19 Haz 2007 Sal 18:01:36 EEST

Soru yanlis manasinda yazmamistim zaten, ama tabii benim soruma da cevap
olmus oldu bu. Bir soru daha sormustum, unutulmasin diye tekrarlayayim:
rasyonel sayilarda tanimli fonksiyonlarda turev alinir mi?

Yani ornegin:

a) f(x) = x^2 , f: Q --> Q

b) f(x) = sin(x) , f: Q --> R

fonksiyonlarinin her x \in Q icin turevi var midir?

Bana neden olmasin gibi geliyor ama ornegin son MD'de reel sayi dogrusu
uzerinde rasyonel sayilarin aralarinda delikler oldugunu gormustuk. Rasyonel
sayi dogrusu (reel sayi dogrusu varsa bu neden olmasin diye dusunuyorum)
uzerinde delik yok ama galiba??

Simdi aklima gelen bir soru daha: f:Q --> Q bir fonksiyonsa f ' :Q --> Q bir
fonksiyon olmayabilir mi?