RE: [MD-sorular] OSS Genel değerlendirme

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
19 Haz 2007 Sal 19:00:08 EEST

OSS sinav sorularina bu yil bakmadim. Gecmiste baktim. Gercekten olaganustu
guzel hazirlanmis sinavlar. Sorular tek kelimeyle muhtesem.

Ama hep soyledim ve hep soyleyecegim: OSS sinavlari universiteye giris
degil, lise bitirme sinavi mahiyetindedir. Nitekim sorular lisede okutulan
derslerden secilmektedirler.

Universiteye kim girecegine universiteliler karar verir. Benim bolumume
kimin girecegine karar vermek benim bolumume duser ve baska kimsenin de
haddi olamaz.

OSS, LSB (Lise Bitirme Sinavi) olsun ve universiteler diledikleri gibi
ogrenci almakta ozgur olsunlar. Rektorler bu yontemi dekanlara, dekanlar da
bolum baskanlarina biraksinlar. Boylece memlekete cogulculuk ve ozgurluk
gelir ve biraz olsun temiz ve oksijenli hava teneffus ederiz. Isteyen gene
LSB'yle (eski adiyla OSS!) ogrenci alabilir.

En azindan Vakif universitelerini ozgur biraksinlar.

Boyle bir ozgurluk ortamindan yararlanip rusvet ve kaba kuvvat kullananlar
olacaktir elbet. Ama ozgurlugun faydalari zararlarindan cok daha fazladir.

Sonuc olarak, araba kazalari oluyor diye arabalar yasaklanmiyor! Toplumunun
en okumuslarina (profesorlere) bile guvenmeyen bir sistemde yasiyoruz
maalesef. Her seyin en iyisini devlet biliyor!

Ali

  _____