[MD-sorular] Genel değerlendirme konusu (A. Nesin'e yanıt)

Ali İlik aliilik at gmail.com
19 Haz 2007 Sal 20:59:56 EEST

Yazınızı 2 kere okumama rağmen, bir daha oku dediğiniz için bir daha okudum.

"Anlasilan siz sistemi hakli cikarmak icin and icmissiniz...

Bir de genc olacaksiniz!
Genc dedigin sistemi baltalar!"

Hayret Hocam, hayret!

Daha önceki mesajlarımdan ÖSS karşıtı olduğum açık. Böyle bir kanıya nasıl
vardınız anlamadım. ÖSS'nin değil Ö'sünü, Ö'sünün üzerindeki noktalardan
birini bile savunmuyorum (savunulacak yanı var ama savunmuyorum işte,
inadına savunmuyorum).

Şurda bir şeyler var, şöyle bir gözden geçirilse yeter, hepsinin okunmasına
gerek yok:  http://dosya.cc/haber1_1.doc.html

Toplu eylem yapalım demiştim 3 sene önce tanıdıklarıma. Çağrılarıma kulak
vermemişti kimse (Ali Sami Yen stadında Metallica konseri için 3 gün önceden
betonda yatmasını biliyorlardı), ben de gittim tek başıma yürüdüm. Deli
dediler. Demedikleri kalmadı. Gebzede uçurumdan aşağıya yuvarlandım gecenin
2'sinde, Hereke'ye biraz kala, aşağıda tren istasyonuna uçtum kamyondan
kaçarken. Aşağısı gözükmüyordu. 2 metre kadar boşluktaydım, toprak denk
geldi. Yoksa 10 metre aşağı düşüp geberecektim. (Geberirdim sorun değildi.
Ölümü göze almıştım).

Sınavı protesto için, ailemi, kız arkadaşımı geride bıraktım.

[Yalnız bir itiraf edeyim: FSM köprüsünden Gebzeye kadar minübüsle gittim.
Bunu yapmak istemedim ama yaptım, yolda tinercisi falan vardı. Keseceklerdi.
Kessinler sorun değildi ama protestom duyulmayacaktı.] Gebze'den İzmit
Valiliği'ne kadar yürüdüm. Aç kaldım susuz kaldım. Vazgeçtim, pes ettim.
Çünkü Show TV'yi aradığımda "Bir haber var ona gidicez sonra bakarız."
dediler. "Ama bakın ÖSS protestosu bu, önemli." dedim. Aynen şöyle dedi hiç
unutmuyorum telefondaki yetkili: "Ya ama olmuyor, nabalım kardeşim, haber
var dedik ya! Bırak da biz karar verelim neyin haber olduğuna." Belki
haklıydı kendine göre ama tepkisi çok umursamazdı...

Sağolsun NTV geldi. Bir kez ana haberlerinde, bir kez sabah haberlerinde ve
bir kaç kez de gün içinde verdiler. [Yürüyüşe Başlarken yazısıyla]

Nato zirvesi vardı tam yürüyüşün 2. gününde. TV'ler, basın çok ilgi
göstermedi. Biraz gösterdi de duyulmadı. Çıkıp kahraman olma niyetinde
değildim. Olmadım da. Amacım yanlışlıkların bir kez daha duyurulmasıydı
Ankara'dakilere.

İzmit'teyken, Derince Emniyet Müdürlüğü'nden sonradan mahkemeye verdiğim
-davamı geri çektim sonra da- bir amir mi ne aradı. Telimi gazetecilerden
almış. Cepten aradı. Hatırlayabildiğim kadarıyla şunları dedi (Gururum
incindi. Ağladım sinirden ve üzüntüden. Ses tonunu vs anlatmak için az sonra
göreceğiniz gibi yazacağım. Kişierin konuşma tarzlarını alaya almak haddime
değil.): "Yaaaaa Aliiiiiiii... Naaaaabııyosuuun seeeğğğnnnn??? Ne
yürüyüşüymüş laaaa buuuu??? Bak oraya gelirsem var yaaaaaa... Lan Nato
Zirvesi varr, Fatih'te patlamalar var.. Adam yetiştiremiyoruz zaten yaavvvv.
Bir de eskort istiyormuşsun utanmadan. Eleman yok kardeşşşşim. Git Adapazarı
versin sana eskort. Senle mi uğraşıcaaaaazzz??? Başka işin mi kalmadıııı???"
Bir şeyler söyledim -terör eylemi değil ki yürüyüş, demokratik hakkımı
kullanıyorum vs- En son "N'olursa olsun, bu eylemden vazgeçmem, yürümeye
devam ediyorum. Size kolay gelsin." ve der demez suratına kapattım telefonu.

Neyse zırvalamak istemem bu protestom konusunda daha fazla, daha fazla kafa
şişirmek istemem...

O zaman savunduğum görüşlerin, kendim hakkımda söyledim megolomanca sözler
hariç -matematiği çok iyi biliyorum- gibi, hepsini savunuyorum.

Evet, her bölüm kendi öğrencisini seçmeli. Ama bunun yöntemi konusunda
düşünürken, sıcağı sıcağına size sormak istemiştim.

Neyse şimdi somut yanıtlarıma geleyim:

"Internetten basvuru yapilir ve makina molozlari ayiklar dedik ya!"

Diyelim ki çok iyi bir program yazıldı. İnternetten molozlar ayıklandı. Peki
ya, başvuranların hepsi çok kaliteliyse ne olacak? Buna uygun bir program
yazmak çok zor. Çok çok sene sonrasını, 500 yıl sonrasını düşünüyorum....
Zaten o zaman nüfus artışından sonra nefes alamaz hale gelip mefta olacağız.
Dünyada yer kalmayacak.

Makine molozları ayıkladı, diyelim kaldı 100 bin kişi! 50 binmiş moloz! 100
bin kişiyi nasıl seçeceğiz.

"Benden daha mi iyi bilecekler matematik bolumune girmesi gereken ogrencinin
niteliklerini?"

Buna bir itirazım yok, olamaz. Haddime değil.
"Eger her yil 150.000 kisi basvurursa bolumume (yani ogrencilerin onda biri
benim bolumumde matematik okumak isteyecek! İzan diye bir sey vardir Ali
Ilik!), "kendi istedi kendi buldu" dersiniz. Bu sorunla basa cikmak benim
sorunumdur, baskasinin degil! Kimseden iyilik istemedim ki... "

MD kalitesini artırırsa, zaten dünyanın en iyisi de- daha çok duyulursa MD,
ülkede matematik sevgisi artar. Ülkenin her tarafında, her köşesinde tespih
sallayanlar yerine matematikle uğraşanlardan geçilmez.:) MD'nin 50 milyon
abonesi olur:) O zaman izan neymiş anlarsınız! Bölümünüze 3 milyon kişi
başvurunca, nasıl bir moloz makinası yapacaksınız merak ediyorum.

""Bu sorunla basa cikmak benim sorunumdur, baskasinin degil! Kimseden iyilik
istemedim ki... ""

Sizin değerli fikirlerinize başvurup, ileride iyi bir yerde mevki sahibi
olursam (istemiyorum, matematik yapmak istiyorum ama biliyorum ki teklif
geliyor eğer iyi olursanız, şu an iyi değilim, zaman gösterecek), bölümümde
sizin sisteminizi (izin verirseniz), veya ona benzer bir sistemi uygulamak
isterdim. O yüzden sordum. Sonuçta genel bir soruya yanıt ararken sizin
bölümünüzden bahsettim ve sizi yanıt vermeye tahrik ettim. [Bir ara yerel
gazetelerde çalıştım biraz. Oradan kalma bir taktiktir... Bilenler bilir...]

[Yanılmıyorsam, bazen tartışmaları çok uzatmamak için, listenin amacından
çok sapmaması adına, belli bir mailden sonra yanıt yazmıyorsunuz. Akıl
sağlığımı kaybetmedikçe, Ali Nesin'e saygıda kusur etmemek için gerekirse
hayatımı veririm. O derece seviyorum sizi. Hayranınızım, açık açık
söyleyeyim. Yazın Hocam, tartışalım. Değerli fikirlerinize ihtiyacım var. ]

SAYGILARXsonsuz

Ali İlik.