[MD-sorular] Olasilik Sorusu

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
19 Haz 2007 Sal 22:58:23 EEST

A ile B arasi iki degisik yol olsun, B ile C arasi da iki degisik yol olsun.
Bu yollari kagida cizdikten sonra numaralayip gidis ve donus yollarini elle
sayarsaniz dogru yaniti bulabilirsiniz. Sordugunuz soru acik degil tam
olarak. Acik olmayan kismi da "gittigi yoldan geri gelmemek uzere" kismi.

Tabi eger sordugunuz soru bu ifadeyi nasil yorumlamamiz gerektigi ise, onu
herhalde dilbilimcilere sormak gerek.

Bence, "gittigi yoldan geri gelmemek uzere" denmisse m*n-1 dogru yanit gibi.
Yok eger "gittigi yolun hicbir kismina hic ayak basmamak uzere" seklinde
anladiysak o zaman (m-1)*(n-1) olmali.

Kerem