[MD-sorular] öss'ye bakış

Temmuz Erdaloğlu temmuz_er at yahoo.com
20 Haz 2007 Çar 13:25:41 EEST

Eðitim kalitesinin düþmesinin birçok sebebi var.
1. Eðitime ayrýlan kaynak her geçen sene azaltýlýyor.
Sýradan bir devlet
okuluna kayýt yaptýrabilmek bile para gerektiren
birþey haline geldi.
Bunun sonucu iyi noktalara gelebilecek öðrencilerin
eðitim sisteminden
dýþlanmasý anlamýna geliyor. Yani eðitimde fýrsat
eþitliði yok.
2. Öðretmenlerin durumu. Öðretmenlerin durumu içler
acýsý. Birçok alanda
öðretmen atamasý bile yapýlmýyor. Düþük ücrete kadrolu
olmayan
öðretmenler çalýþtýrýlýyor.
Bu öðretmen kalitesini doðal olarak düþürüyor. Ýyi
öðretmenleri
dershanelere yönlendiriyor.
3. Üniversite okumanýn mantýðýný da sorgulamak
gerekiyor. Üniversiteye
gelmekteki mantýk bilim öðrenmek mi yoksa iyi bir
diploma ile yüksek
ücretle bir yere kapak atmak mý?
Üniversiteler de kariyer günlerinden geçilmiyor.
Müfredat þirketlerin
ihtiyaçlarý doðrultusunda belirleniyor.
Yani þunu demek istiyorum. Üniversiteye iyi
öðrencilerin gelmesine de
gerek yok aslýnda sonuçta bilim adamý olmayacaklar ki.
4. Eðitimin anadilde verilmemesi. Ben anadolu
lisesinde okudum ve
ingilizce denen illetin ortaokuldaki performansýmý çok
kötü etkilediðini
belirtmem gerekiyor.

Açýkçasý bu sistem de bundan iyisini beklemek biraz
zor. En azýndan
merkezi bir sýnav sistemi (þu andaki sistemde de
baþarýlý olmak için
paraya ihtiyacýnýz var) paranýn fonksiyonunu bir
derece
azaltýyor. ÖSS bu eðitim sisteminde en masum þey gibi
geliyor bana.

Birçok neden sayýlabilir aslýnda. Sistemi neresinden
tutsanýz elinizde
kalýyor.

Fazla uzattým galiba...

Temmuz

Ali Ýlik yazmýþ:
> "öðrenci seviyesinin düþmesini genel olarak
> eðitim sisteminin
> mantýðý ile deðil de ÖSS sýnavý ile açýklamak
> yanlýþ bir bakýþ açýsý."
> Neden yanlýþ? Eðitim sistemindeki figüranlar ÖSS
saçmalýðýndan

<temmuz_er at yahoo.com
> <mailto:temmuz_er at yahoo.com>> yazmýþ:
>
>     Ali Nesin Hoca'nýn aþaðýdaki deðerlendirmelerine
>     katýlmak mümkün deðil.
>     1. si Üniversiteye kimlerin gireceðini
bölümlerin
>     karar vermesi pratikte
>     uygulanabilir bir yöntem deðil.
>     2. si öðrenci seviyesinin düþmesini genel olarak
>     eðitim sisteminin
>     mantýðý ile deðil de ÖSS sýnavý ile açýklamak
>     yanlýþ bir bakýþ açýsý.
>     3. sü Ali Hoca'nýn da dediði rüþvete kapý
>     aralayan bir sistem yaratýlmýþ
>     olacaktýr.
>     4. sü sistemi burada savunan bence gençler
deðil.
> [...]
>     paralýlaþtýrarak tam da Ali Hoca'nýn dediðini
>     yapmaya çalýþýyor.
>
>     Ali Nesin bari vakýf üniversitelerinin özgür
>     býraksýnlar diyor. Tam bu
>     sisteme yakýþýr bir düþünce.
>
>     Paran kadar özgürlük kaç kiþiye özgürlük
>     getiriyor bu sistemde onu da
>     görüyoruz.
>
>     Temmuz
>

>     ali nesin yazmýþ:
>     >
>     > OSS sinav sorularina bu yil bakmadim. Gecmiste
>     baktim. Gercekten
>     > olaganustu guzel hazirlanmis sinavlar. Sorular
tek
>     kelimeyle muhtesem.
>     >
>     > Ama hep soyledim ve hep soyleyecegim: OSS
sinavlari
>     universiteye giris
>     > degil, lise bitirme sinavi mahiyetindedir.
Nitekim
>     sorular lisede
>     > okutulan derslerden secilmektedirler.
>     >
>     > Universiteye kim girecegine universiteliler
karar
>     verir. Benim
>     > bolumume kimin girecegine karar vermek benim
>     bolumume duser ve baska
>     > kimsenin de haddi olamaz.
>     >
>     > OSS, LSB (Lise Bitirme Sinavi) olsun ve
>     universiteler diledikleri gibi
>     > ogrenci almakta ozgur olsunlar. Rektorler bu
yontemi
>     dekanlara,
>     > dekanlar da bolum baskanlarina biraksinlar.
Boylece
>     memlekete
>     > cogulculuk ve ozgurluk gelir ve biraz olsun
temiz ve
>     oksijenli hava
>     > teneffus ederiz. Isteyen gene LSB'yle (eski
adiyla
>     OSS!) ogrenci alabilir.
>     >
>     > En azindan Vakif universitelerini ozgur
biraksinlar.
>     >
>     > Boyle bir ozgurluk ortamindan yararlanip
rusvet ve
>     kaba kuvvat
>     > kullananlar olacaktir elbet. Ama ozgurlugun
>     faydalari zararlarindan
>     > cok daha fazladir.
>     >
>     > Sonuc olarak, araba kazalari oluyor diye
arabalar
>     yasaklanmiyor!
>     > Toplumunun en okumuslarina (profesorlere) bile
>     guvenmeyen bir sistemde
>     > yasiyoruz maalesef. Her seyin en iyisini
devlet
>     biliyor!
>     >
>     > Ali
>     >
>     >

>     Anlasilan siz sistemi hakli cikarmak icin and
>     icmissiniz...
>
>     Bir de genc olacaksiniz!
>
>     Genc dedigin sistemi baltalar!
>
>     Daha ne diyeyim ki? Yazdiklarimi bir daha oku...
>     Kendini hakli cikarmak
>     icin degil, "acaba olabilir mi?" sorusunu
kendine
>     sorarak oku ama.
>
>     Her yil ogrencilerin seviyesi daha kotuye
gidiyor.
>     Gozlerimle goruyorum
>     bunu. Bir cozum ariyorum, "hayir, bu sistem en
>     iyisidir, daha iyisi
>     olamaz" cevabiyla karsilasiyorum...
>
>     Internetten basvuru yapilir ve makina molozlari
>     ayiklar dedik ya!
>
>     Diyelim o da olmadi... Diyelim bolum baskanlari
karsi
>     cikti. Biz
>     ozgurlugu istemezuk dediler... Madem oyle
istediler,
>     onlar o zaman
>     OSS'ye bagimli olsunlar. Zaten onerdigim
sistemde
>     herkes ozgur olacak,
>     isteyen tornadan cikmis ogrenciye ders verir.
Ama ben
>     OSS'ye bagimli
>     olmak istiyorum! Beni muaf tutsunlar OSS'den.
Ben
>     istedigim gibi ogrenci
>     seceyim. Benden daha mi iyi bilecekler matematik
>     bolumune girmesi
>     gereken ogrencinin niteliklerini?
>
>     Eger her yil 150.000 kisi basvurursa bolumume
(yani
>     ogrencilerin onda
>     biri benim bolumumde matematik okumak isteyecek!
Ýzan
>     diye bir sey
>     vardir Ali Ilik!), "kendi istedi kendi buldu"
>     dersiniz. Bu sorunla basa
>     cikmak benim sorunumdur, baskasinin degil!
Kimseden
>     iyilik istemedim ki...
>
>     Ali

>     Choose the right car based on your needs. Check
out Yahoo! Autos