[MD-sorular] Zaman ve Matematik

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
24 Haz 2007 Paz 02:08:59 EEST

Ben cok anlamam ama, bu genel gorelik kurami tamamen fiziksel dunyayi gozlem
ile ilgili olan birsey degil mi? Ozel gorelik kurami daha dogrusu, genel
gorelik alakasiz birseyi acikliyor galiba.Yani cismin boyu degismiyor
aslinda, biz oyle gozlemliyoruz? Eger oyleyse, matematik boyle fani seylerle
ilgilenmez heralde, zamanin ya da uzayin gozlemciden gozlemciye degismesi
matematikciyi pek ilgilendirmemeli sanki. Yani uzaklik fonksiyonu ayni
kalmali zannimca.

Kerem